Chernobylite Review

Het is een onderwerp, of misschien beter gezegd een gebied, dat zorgt voor veel inspiratie bij game- ontwikkelaars. De verlaten, kapotte gebouwen, de duistere sfeer, tot aan de misvormde dieren, Chernobyl, intrigeert. Het is één van de grootste milieurampen uit de geschiedenis, omgeven door een hoop mysterie. Ook eentje die 36 jaar nog steeds de gevolgen ondervind van de explosie. Er is nu opnieuw een game rond deze ramp beschikbaar. De next gen versie, want op de huidige consoles is hij al langer uit. We hebben het over Chernobylite. Het is een game van The Farm 51 en nu dus uitgekomen op de PlayStation 5 en Xbox Series X/S. Jelle heeft het uitgeprobeerd en geeft antwoord op de vraag of het een vette game is om te spelen. Wordt het kopen, budgetbak of slopen? Je gaat het allemaal horen in de review van Chernobylite.

Het spel betreft een scifi en survivalhorror game, gemaakt door The Farm 51. In de game reis je af naar de vervreemdingszone van Tsjernobyl – realistisch nagemaakt aan de hand van 3D-scans. In de game kruip je in de huid van de natuurkundige Igor. Dertig jaar geleden verdween zijn verloofde op mysterieuze wijze in Pripyat en nu keert de ex-werknemer van de kerncentrale van Tsjernobyl terug om te achterhalen wat er met haar is gebeurd. Gaat het hem lukken om erachter te komen? En wat doet hij met of tegen de geheimzinnige en misvormde wezen die in het gebied rondlopen?

Wat maakt Chernobylite interessant? Is het anders dan bijvoorbeeld een Stalker Shadow of Chernobyl? Krijgen we in de game echt het gevoel alsof we in Chernobyl zelf zijn? En de belangrijkste vraag: Wordt het kopen, budgetbak of slopen? Je gaat het allemaal zien en horen in de review van Chernobylite.