Dead Space Remake Review

In 2008 deed EA de wereld verbaast staan met de release van de tot dan toe volledig onbekende scifi survival-horror game Dead Space. De creepy, claustrofobische gameplay aan boord van de USG Ishimora werd door de media hogelijk gewaardeerd. Je beleefde een intens avontuur, bouwend op een ijzersterk verhaal en gameplay waarin je de moordlustige creatures van je af moest zien te houden met behulp van wapens die bedoeld waren om te klussen. De game scoorde dikke achten en negens. Helaas hadden de gamers daar geen boodschap aan en werd het spel commercieel een flop. 15 jaar later is het spel opnieuw opgebouwd. Is het nog steeds zo wreed? Moeten gamers hun desinteresse nu toch echt gaan laten varen? Je ziet en hoort het antwoord in de Dead Space Remake review.

De game draait om Isaac Clarke. Hij is een ingenieur die een mijnbouwschip, de USG Ishimura, moet repareren. Hij ontdekt al snel dat er iets gruwelijk mis is gegaan. De bemanning van het schip is compleet afgeslacht en Isaac's vriendin, Nicole, is ergens aan boord verdwenen. In zijn eentje en gewapend met enkel zijn werk-gereedschap probeert Isaac zijn vriendin zo snel mogelijk te vinden. Tegelijkertijd wil hij het gruwelijke mysterie van wat er aan boord van de Ishimura is gebeurd, ontrafelen. Wie heeft voor gezorgd dat iedereen aan boord gemuteerd is?

De fantastische scifi horrorklassieker uit 2008 keert dus terug. Maar je weet het, we zijn niet echt voorstanders van remakes. Of ze moeten echt iets wezenlijks toevoegen aan het origineel. En de ene developer doet dat beter als de ander? Hoe zit het met de remake van Dead Space? Is het net als bij de remakes van Resident Evil een genot om te spelen? Maakt de remake het origineel mogelijk zo mogelijk nog beter? Je krijgt het antwoord van Jelle en JJ in de Dead Space Remake review.