Diablo IV Review

Diablo IV komt 2 juni uit als early acces en op 6 juni is het spel voor iedereen beschikbaar. Een game waar ze bij Gamekings hevig naar uitgekeken hebben. Steven en JJ konden een klein weekje met de early review code aan de slag. Een code die af en toe haperde, maar wel een goed genoeg beeld gaf om een eerste oordeel over de game te geven. Hoe was hun ervaring en merkten ze iets van de nieuwe insteek die Blizzard had aangekondigd? Was dit nog steeds de Diablo waar beiden zo van hielden? Je ziet en hoort het antwoord in de Diablo IV review in progress.

Blizzard had het de afgelopen jaren al duidelijk gesteld: er zouden veranderingen komen in de nieuwe Diablo. Het spel biedt bijvoorbeeld een meer open wereld-ervaring en is ook duidelijk gericht op coöperatief spel. Ook zijn er aanpassingen gedaan aan de gameplay. Hoe bevielen deze innovaties en zorgden ze voor een betere of mindere spelervaring bij JJ en Steven? Ook opvallend is natuurlijk dat Diablo IV altijd online moet zijn, zelfs als je het avontuur puur in je eentje wil spelen. Deed dit voor de twee af aan de SP-ervaring die zij zochten in deze franchise?

Diablo IV is een grote game. Een game die ze hebben moeten testen voordat het echt live ging. Daarom is dit dus een review in progress. Ze willen meer kunnen spelen en echt weten dat het spel ook met een paar miljoen mensen online, optimaal draait, voordat ze een finaal oordeel geven. Maar in deze video kunnen ze al wel de gameplay beoordelen. En dat is toch het belangrijkste. Zit die goed, dan zullen ze eventuele technische issues uiteindelijk ook wel fixen.