Octopath Traveler 2 Review

Er is een nieuw deel in de Octopath Traveler-serie en daar hebben ze op de Gamekings redactie best een aantal fans van. Koos en Jelle wilden het spel maar wat graag testen. Het eerste deel uit de reeks kwam uit in 2018 en werd wereldwijd meer dan 3 miljoen keer verkocht. Het tweede deel wil graag gaan voortbouwen op dit succes. Het behoudt de kenmerkende HD-2D-graphics die een mix van retro-pixel-art en 3D-graphics bieden en wil die nu naar een nog hoger niveau brengen. Is Square Enix er in geslaagd de kwaliteit van het eerste deel te evenaren of gaan ze er zelfs overheen? Het antwoord op die vraag zie en hoor je in de Octopath Traveler 2 review.

Octopath Traveler 2 volgt acht nieuwe personages in een nieuwe setting die losstaat van de eerdere games. De game speelt zich af in de wereld van Solistia, een plek die moderner aanvoelt dan de middeleeuwse setting van het eerste deel. De hoofdcast van de game bestaat uit Agnea Bristarni, een danseres; Partitio Yellowil, een handelaar; Hikari Ku, een krijger; Osvald V. Vanstein, een geleerde; Throne Anguis, een dief; Temenos Mistral, een geestelijke; Castti Florenz, een apotheker en Ochette, een jager.

Alle acht hebben hun eigen redenen om te 'travellen'.  Agnea probeert bijvoorbeeld een wereldberoemde entertainer te worden, Partitio wil gewoon veel geld wil verdienen en Osvald is op zoek naar wraak op de man die zijn leven ruïneerde. Al deze verhalen zijn op vernuftige wijze in elkaar verweven. Het resultaat zou een diepe en uitdagende JRPG moeten zijn. Maar hoe goed is deel 2? Is het een regelrechte aanrader of kun je beter wachten tot het spel in de budgetbak ligt? Het antwoord krijg je in de Octopath 2 Traveler review.