Street Fighter 6 Review

Zo heb je een hele tijd niks en zo heb je ineens drie dikke fighting titels dicht achter elkaar. Met Street Fighter 6 kun je vanaf aanstaande vrijdag aan de slag. Mortal Kombat 1 komt dit najaar uit. En van Tekken 8 weten we nog geen exacte datum, maar die game ligt duidelijk in het verschiet. Hoe dan? Street Fighter 6 is als eerste aan zet. Steven en Koos zijn beiden met deze game opgegroeid en gingen de titel aan de slag. Het vorige deel, Street Fighter 5, kende een valse start. Maakt Capcom die mispeer goed of komen ze wederom met een matig gevuld spel? De antwoorden op al deze vragen ga je zien en horen in de Street Fighter 6 review.

Deel 6 uit de roemruchte fighting serie wordt aangedreven door Capcoms RE ENGINE. Het kent drie verschillende speltypen: Fighting Ground, World Tour en Battle Hub. We kunnen alvast verklappen dat Capcom in deze game veel moeite heeft gedaan om ook de minder geoefende fighting fan en de nieuwkomers van dienst te zijn. Je kunt de combo's er bijvoorbeeld op verschillende manier uitgooien en in de World Tour kun je met een eigen avatar RPG-style letterlijk en figuurlijk aan de slag. Koos en Steven zijn beiden old school. Dat er nieuwe fans geworven worden, vinden ze geen probleem. Maar het mag niet ten koste gaan van de essentie van de game. En dat is dat winnen alleen weggelegd is voor de mensen die zich echt verdiepen in het spel.

Een week lang schopten en sloegen de heren zich suf. Hoe beviel de nieuwe Street Fighter hen? Was het een stap voorwaarts na het tegenvallende deel 5? Wat vonden ze van de nieuwe artstyle? Was er innovatie te zien en hoe zat het met de balans? Je krijgt het antwoord in deze video.