Featured Video Play Icon

Er lopen op de redactie van Gamekings een aantal grote fans van de Formule 1 rond. Op de maandag na een race wordt er steevast even nagebabbeld over wat er op de track gebeurd is. Een aantal is zelfs naar de race op Zandvoort geweest. Die passie plant zich bij sommigen ook voort in het gamen. Daan, Koos en Skate organiseren of organiseerden eigen F1- competities op hun Twitch kanaal. Logisch dus dat de preview-build van F1 23 de aandacht van dit clubje trok, toen de code in de mail verscheen. Koos kreeg de eer om de game uit te mogen proberen en hij geeft zijn relaas over zijn spelervaring in de F1 23 preview.

F1 23 is de zestiende game in de reeks van EA en Codemasters. Je kunt jouw inner Max Verstappen los laten in de nieuwe F1 World modus of als opkomend talent een carrière beginnen in Braking Point 2.0. De laatste mode schitterde vorig jaar in afwezigheid en is nu terug, met flink wat toeters en bellen erbij. Maar is het leuk om te spelen? Koos weet het antwoord en gaat het geven in deze preview van de nieuwe editie van de F1-franchise van EA.

Een verhalende modus als Braking Point of de gewone campaign mode zijn natuurlijk welkome toevoegingen, maar Formule 1-games staan en vallen, net als ieder andere racegame. Welke stappen hebben Codemasters en EA op dit vlak gemaakt? En hoe zit het met de graphics? De engine was bij voorganger F1 22 soms al aan het piepen en kraken. Hoe is dat nu? En, ook heel belangrijk, hoe vond Koos de AI van de tegenstanders? Want het verhaal mag nog zo mooi zijn, als de CPU's je gewoon van de baan zwiepen, dan houdt de pret al snel op.

Geef een reactie