Kingdom Come: Deliverance II Preview

Featured Video Play Icon

We mogen het eindelijk van de daken schreeuwen: er komt na dik zes jaar een vervolg op de RPG- niche klassieker Kingdom Come Deliverance. We hebben het over Warhorse Studios' eerste ambitieuze RPG-game die z'n intrede maakte in de gamewereld via een Kickstarter. Gelukkig hebben ze toen genoeg binnengehaald, anders had deze titel waarschijnlijk nooit het daglicht gezien. En hadden we nooit kunnen genieten van een behoorlijke realistische simulatie van de Middeleeuwen. Wel met de nodige bugs, maar de liefde en passie die sprak uit dit spel vergoedde veel. Bij deel twee hebben ze geen crowdfunding hoeven gebruiken. Van het debuut werden meer dan zes miljoen exemplaren verkocht en dus konden ze aan de slag. JJ mocht de openbaring van de game bijwonen en bespreekt samen met Jelle wat hij heeft gezien en wat hij van dit tweede deel verwacht.

Om je knightly geheugen op te frissen, is het goed om te weten dat de actie van Kingdom Come: Deliverance plaatsvindt in Centraal-Europa. Een paar jaar vóór de Hussietenoorlogen (15e eeuw). Je stapt opnieuw in de schoenen van Henry. Hij wil wraak nemen op de mensen die zijn dorp volledig hebben gesloopt. En het leidt hem naar een stad genaamd Kuttenberg, waar je flink aan de bak zult moeten gaan.

De middeleeuwse RPG wordt net als in het eerste deel, gespeeld vanuit het first person perspectief. Warhorse heeft een verbeterd vechtsysteem gemaakt dat ontworpen is om zwaardvechten op authentieke wijze na te bootsen. Daarnaast bevat het spel overlevingselementen. Henry moet eten en slapen om zijn gezondheid te behouden. Quests in het spel kunnen op verschillende manieren worden voltooid. Bijvoorbeeld dat spelers strategisch moeten nadenken en zich moeten aanpassen aan verschillende situaties. Klinkt als een old school RPG. Moeten we daar anno 2024 blij van worden?

Geef een reactie