Meta Quest 2 Review

Featured Video Play Icon

Zo heel af en toe hebben ze het bij Gamekings over Virtual Reality. Dat is dan meestal over de hardware. De reden voor de lage frequentie aan content is simpel: De meeste games doen hen gewoon (nog) te weinig. Veel spellen zijn te gimmicky. Dat wil echter niet betekenen dat ze de techniek achter VR niet cool vinden. In tegendeel. De potentie voor VR is er. Het kan zeker wat gaan toevoegen aan een spelervaring. Maar dan moeten er wel dingen veranderen. Minder zware goggles, scherper beeld, grafisch indrukwekkende games en innovatie in de VR gameplay. Van alle presentatoren zijn Jasper en Koos het meest begaan met VR. Zeker bij racegames vindt zij VR van een grote toegevoegde waarde. En dus waren ze er als de kippen bij toen de Meta Quest 2 op de redactie kwam.

Wat is er allemaal 'anders' en nieuw aan de Meta Quest 2 volgens producent Facebook? Allereerst is de bril 10 procent lichter dan zijn voorganger de Meta Quest en zit je niet langer vast aan kabels die jouw bewegingsmogelijkheden beperken. De resolutie van de goggle is bijna gelijk aan 4K en de camera's op de bril scannen de omgeving, waardoor 'six degrees of freedom' (SDOF) gecreëerd wordt. Deze techniek herkent wanneer je springt, draait of bukt en vertaalt dat naar de game die je speelt. Dit zou jouw VR ervaring realistischer moeten maken.

De vernieuwde controllers moeten de speler een nog betere controle over de virtuele wereld gaan geven dan de Meta Quest. Verder kun je op de 128 gigabyte versie gemiddeld zo'n 40 games opslaan. Klinkt allemaal goed. Waar kijken de beide heren naar uit zodra ze de headset uit de doos hebben gehaald?

Geef een reactie