Super Mario 3D World + Bowser's Fury Review

Hang een dartbord op en vraag Nintendo om zijn pijlen te gooien en ja hoor... bullseye! Nintendo mist niet als we het hebben over games maken. Nintendo staat niet perse bekend om hun high res graphics, maar vooral om de simpele stijl en vermakende games die de speler bijblijven. Kijk bijvoorbeeld naar Mario. Mario is ongetwijfeld het meest bekende gaming character dat Nintendo ooit gecreëerd heeft. Iedereen heeft vast wel eens een Mario game gespeeld. Ook in de nieuwe game van Mario 3D World + Bowser's Fury, kan je weer aan de gang met je favoriete Italiaanse loodgieter (die zich zo nu en dan graag verkleed als een kat). Wat vindt Boris hiervan? Leuk of meuk?

Bowser's Fury is een nieuwe game. Een die je direct vanuit het hoofdmenu kunt spelen. Qua mechanics is het bijna identiek aan 3D World. Je kunt je nog steeds verkleden als een kat en rond bazuinen in transparante buizen. Als extraatje voegen ze een 360 graden camera toe waardoor de game een veel moderner gevoel krijgt. Het doel is nog altijd om goud gloeiende munten te verzamelen waarmee je nieuwe levels vrij speelt.

In feite is de wereld in Bowser's Fury één grote reeks aan challenges, en het is jouw taak om ze te halen. Er is een enorm scala aan dingen te doen: vecht tegen bazen, jaag op konijnen, race op de rug van een zeedier, beklim gigantische torens en ga zo maar door. Zoals elke Mario game zijn sommige van deze challenges vrij eenvoudig, terwijl andere - vooral tegen het einde van het spel - pittige uitdagingen zijn met strakke tijdslimieten. Het volstaat te zeggen dat het verkrijgen van elke munt wat werk kost. Mario 3D World is de remaster van de WiiU versie met weinig aanpassingen. Hoe bevalt Boris dit pakket?