Terraformers Review

Vraag je jezelf soms niet af of er leven is op de planeten in de ruimte? Ga ernaartoe zal ik zeggen. Of houd het gewoon lekker simpel en speel vanuit je huis deze nieuwe game, MAAR voordat je het gelijk koopt en gaat beginnen te spelen. Moet je eerst de Terraformers review bekijken van Daan en Shanna, zij hebben namelijk de game voor je gespeeld zodat jij erachter kan komen of het je twee tientjes waard is.

Terraformers is een kaart-strategiespel. Je trekt zoals elk kaartspel om de beurt steeds een kaart die je vervolgens kan gebruiken om je steden uit te breiden op de planeet Mars. Je hebt verschillende overzichten van middelen die je moet beheren, van voedsel en water tot aarde en titanium, tot macht en wetenschap. Het doel van de game is om kolonies op Mars te stichten en de planeet zelfvoorzienend te maken, allemaal terwijl je bezig bent om 300 overwinningspunten te bereiken. Als je 300 ‘overwinningspunten’ hebt bereikt, heb je het spel gewonnen. Klinkt simpel. Hoe hebben Daan en Shanna het ervaren op planeet Mars?

Als je in Terraformers niet vooruit plant, kan je al heel gauw in de knoop raken. Je bent telkens bezig met de kosten en inkomen van je planeet. Om de paar jaar kies je een nieuwe leider. Elke leider bied een andere bonus ‘perk’ aan, de één bied bijvoorbeeld een extra aantal mineralen tijdens het verzamelen en de ander zorgt voor een hogere welvaart. Deze baseer je uiteindelijk op je doel, wat wil je bereiken? Behoort deze strategie game tot je Steam bibliotheek? Zal je toch nog even moeten wachten? Of behoort het gewoon bij de rest van de stapel aan troepgames? Je hoort het allemaal in de review van Terraformers.