Xbox Series X Review

Iedereen weet dat Microsoft met de Xbox One niet de meest makkelijke periode achter de rug heeft gehad. Met twee stevige concurrenten (de PS4 en later ook de Nintendo Switch) maakte de Xbox One niet de impact waar Microsoft op gehoopt had. Toch kwamen er in de latere jaren van de console tekens dat het weer de juiste richting op zou kunnen gaan. Zo werd Phil Spencer benoemd tot de Head Executive of Xbox en was het aan hem om het roer om te gooien. En dat deed de man. Sinds zijn komst zijn Xbox games naar PC gekomen, is Game Pass ontstaan en is Xbox goed bezig geweest met het aankopen van nieuwe studio's. En uiteindelijk leidde dit alles tot de komst van de Xbox Series X. Hoe goed is de console geworden? Boris en Koos vertellen het je in de Xbox Series X Review.

Altijd wanneer er een nieuwe console uitkomt hoor je het: Wij hebben de sterkste console ooit gemaakt'. Ook deze keer was dit zo. Microsoft meldde meerdere malen dat de Xbox Series X de meest krachtige console van het moment is. Helaas voor hen is die call voor de gamers. Maken de eerste games echt gebruik van alles wat de Xbox Series X te bieden heeft? Is de Series X echt een grote sprong vooruit in vergelijking met de Xbox One X?

Met de Series X lijkt Xbox een mooie toekomst tegemoet te gaan. Ze hebben één van de meest klantvriendelijke en bewierookte services in gaming met Xbox Game Pass, haalden onlangs één van de grootste developers in huis in de vorm van ZeniMax Media (Bethesda) en ze roepen dat ze de meest krachtige console van het moment met de Xbox Series X bezitten. Is dat zo? Je komt erachter in de Xbox Series X Review.

Toen de Xbox Series X werd aangekondigd was niet iedereen even enthousiast. Ook bij Gamekings op de redactie waren de meningen sterk verdeeld. Want waar waren de games? En was de console niet wat te 'blokkerig'. De afgelopen periode heeft Microsoft het schip echter voor een groot deel weten te keren. Met aankopen zoals Bethesda en toevoeging EA Play aan Game Pass ging de gedachte van: "Xbox heeft geen games" naar "Xbox heeft nu twee van de grootste franchises in hun handen". Xbox liet duidelijk zien dat zij klaar waren voor de volgende generatie. En dus konden ze bij Gamekings niet wachten tot ze de console op de redactie zouden krijgen. Dat leek nog wel te gaan duren, maar daar was opeens de surprise. Boris en JJ mochten een kwartiertje de nieuwe Xbox console in hun handen houden. Geen minuut langer. En daarna meteen teruggeven...