No Rest for the Wicked Review

Featured Video Play Icon

Het is al een tijd geleden dat we iets nieuws mochten spelen van Moon Studios, de maker van de zeer geliefde Ori games. Na ruim vier jaar vonden ze het eindelijk tijd om een nieuw spel uit te brengen. De naam is No Rest for The Wicked. Het is iets totaal anders dan Ori. In plaats van platform actie kun je nu aan de slag met een actie RPG. En dat wekt best wat enthousiasme op bij de Gamekings redactie, vooral bij Kevin. Hij is immers iemand met een voorliefde voor kleinere indie games. En daar kunnen we deze game wel onder scharen. Kevin en Koos bespreken in deze video wat de game in store heeft voor je. Hoe goed zijn het verhaal, de combat mechanics en de graphics? Of hadden de mensen van Moon Studios het beter bij de Ori franchise kunnen houden? Je hoort en ziet het in de No Rest for the Wicked review.

In eerste instantie spoel je als een 'Cerim-vechter' zonder enige uitrusting aan op een strand. Direct moet je vijanden verslaan met combat die best wel soulslike aanvoelt. Wat de game verder verrijkt, is de aanwezigheid van verkenning- en overlevingselementen, zoals grondstoffen en kleding verzamelen. Zo bezoek je het Sacrament, de central hub, waar je tot rust kunt komen, je gear en skills up te graden en missies uit te kiezen. De sfeer van het spel lijkt op het eerste oog vrij duister waardoor het allemaal wat weg heeft van games als Diablo en Path of Exile. Hoe werkt deze mix? Kevin en Koos gaan het je vertellen.

Een saillant detail is dat de spelwereld met de hand gemaakt is, wat de game een fraai schilderachtig uiterlijk geeft. Hoe luidt het eindoordeel van Kevin en Koos? Raden ze het je aan om te kopen, of mag je het spel voorlopig of zelfs definitief links laten liggen?

Geef een reactie